Лудост ли е стартирането на нов бизнес по време на криза? - 21 Март 2012 - Novsvqt.bg
Петък, 09.12.2016, 01:06
Добре дошли Гост | RSS

Nov Svqt

Главна » 2012 » Март » 21 » Лудост ли е стартирането на нов бизнес по време на криза?
09:01
Лудост ли е стартирането на нов бизнес по време на криза?

„Лудите, лудите – те да са живи!"  Използвам този цитат от наш литературен класик не случайно. Преди време получихме един интересен въпрос  в Маркетинг Буркан – какво смятаме за стартирането на нов бизнес по време на криза. Дали това е лудост? Въпросният цитат съдържа моето мнение.

Аз наистина смятам, че кризата е удачно време за стартирането на нов бизнес – разбира се, при известни обстоятелства и от специални хора. Защо?

1. Кризата е време за смяна на технологии и поколения продукти

Всъщност, въпреки че днес кризата е финансова, тя е предизвикана донякъде и от това, че старите продукти и технологии са изчерпали своите възможности:

  • Пазарът на автомобили с бензинови двигатели е пренаситен. Вместо да се обърнат към нови технологии и горива, по-икономични и щадящи природата, автомобилните компании започнаха да се състезават колко нови модела годишно да пуснат и се съюзиха с лизинговите къщи за пласирането им.
  • Вместо да се насочат към инвестиционно банкиране, банките продължиха да ни заливат с предложения за ипотечни кредити. Независимо от тенденцията за увеличаване на рисковите ипотеки, независимо от огромния брой нови жилища в сравнение с реалните нужди, независимо от лошото качество на строежите и нескопосаната инфраструктура.
  • Продължават да излизат все нови и нови печатни медии. Никой не обръща внимание на факта, че предпочитаната масова медиа вече не е пресата, не е радиото, нито дори телевизията, а интернет. Че продажбите и тиражите на вестниците и списанията от години драстично намаляват.
  • Продължаваме да получаваме все нови и нови предложения за печатна или билборд реклама. Въпреки неоспоримия факт, че отдавна никой не ги взема насериозно…

Само оттук излизат хиляди възможности за бизнес. Нови видове транспорт, нови поколения транспортни средства. Нови банкови и финансови продукти, които са съобразени с нуждите на различни видове бизнес клиенти или други групи индивидуални клиенти – например възрастни, студенти, самотни родители… Online медии. Интернет реклами и нови подходи в  маркетирането, които са насочени към конкретни целеви групи и имат по-голяма интерактивност.

Трябва да си луд, за да не виждаш необходимостта от промяна. Кризата е ясен признак за това, че старите технологии и продукти ще си отидат! Това се е случвало неведнъж в световната икономика. Неминуемо ще се случи и сега.

2. Кризата е време за смяна на пазари и целеви групи

Неравномерно е развито човешкото общество.

Докато едни пазари са пренаситени, другаде хората мечтаят за нещата, които ние се чудим колко често да сменяме и къде да изхвърлим…

Ако всяко почти всяко дете в България вече има компютър, има стотици хиляди възрастни и достатъчно грамотни българи, които се чудят как да общуват с внуците си в чужбина. Същото важи и за мобилните телефони. И за автомобилите. В западните университети отдавна се записват да следват хора на преклонна възраст, а нашите родители в пенсия гледат сериали по телевизора или си разменят клюки и книги.

Всички тези продукти търсят нови групи от притежатели. Който открие начините да ги продава на нови пазари и ниши с достатъчно висока печалба, ще направи успешен бизнес.

3. Кризата е време за смяна на маркетинг подходите и отношението към клиентите

Омръзна ли ви от детски градини, в които е пълно с болни деца, немарливи лелки и незаинтересовани учителки? Време е за малки частни детски градини, с млади интелигентни преподаватели, които обичат децата и с удоволствие се грижат за тях и имат желание да общуват и с родителите.

Омръзна ли ви да се блъскате през уикенда в огромните хранителни магазини, да пълните количките си с некачествени зеленчуци и да чакате по 20 минути докато ви дойде реда на касата? Значи е време старите квартални магазинчета, където всеки клиент е добър познат и добре дошъл, да се върнат отново. Значи е време големите магазини да предложат възможността да направите седмичните си покупки на храна през интернет  и докато си пиете сутрешното кафе, да ви позвънят на вратата с пълни торби :)

Кризата не е задънена улица, а нужда да смените посоката. Кризата е възможност. Кризата е време за промяна. Който поеме риска да я осъществи, ще печели през следващите години.

А вие какво мислите за стартирането на бизнес по време на криза? А спомняте ли си от кой наш литературен класик е въпросният цитат?

Категория: Кариера и бизнес | Преглеждания: 315 | Добавено от: Max8 | Рейтинг: 5.0/1
Общо коментари: 0
Име *:
Email *:
Код *:
Търси
Календар
«  Март 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031