Как да запазим бизнесът си по време на криза - 17 Май 2012 - Novsvqt.bg
Петък, 09.12.2016, 01:07
Добре дошли Гост | RSS

Nov Svqt

Главна » 2012 » Май » 17 » Как да запазим бизнесът си по време на криза
10:38
Как да запазим бизнесът си по време на криза

  По време на криза е изключително трудно да се стартира нов бизнес или да се запази съществуващ такъв. Само наистина силна бизнес компания може да се справи с това. Има няколко изпитани метода, които са най-ефикасни в кризисна обстановка. Ето някои от тях:

Не прибързвайте

Всяко едно важно решение трябва да бъде обмислено изключително внимателно. Потенциалът и доброто име на компанията никога не трябва да бъдат поставяни под въпрос. Преценете от какво можете да се лишите и форсирайте усилията си върху изграждане на всичко останало. Редно е по време на криза да се обърне внимание на преустройство на екипа, както и да се прецени много точно кога да се стартират нови начинания.

Концентрирайте се върху най-важното

По време на криза все пак съществуват възможности за развитие, но те трябва да бъдат правилно преценени и оползотворени. Не е нужно да се поставят високи цели, по-важно е да се съсредоточите върху най-стабилните източници на доходи и концентрирате всичките си ресурси върху тях. Опитайте се да създадете стратегически приоритети и да направите текущ анализ на ситуацията.


Ревизия

Освен намаляването на разходите, в условия на криза е подходящо да се изготви външен одит свързан със стратегиите и развитието на компанията, както и да се насрочи среща с експерти, които да помогнат при обсъждането на по-ефективни решения за работа. Всички неясни стъпки, както и тези, които не са от първа необходимост трябва да бъдат отложени. Не забравяйте непрекъснато да поддържате екипа си мотивиран и в случай че решите да освободите някого – направете го така, че останалите да разберат правилно причината и да им бъде за урок. Не спирайте да анализирате отношенията с партньорите си и перспективите свързани с тях.

Анализ на действията

Всички промени трябва да бъдат много добре преценени спрямо постигнатите резултати, както и възвръщаемостта на инвестициите. Обратната връзка с потребителите и партньорите е най-важният източник за информация. Грешните действия трябва да бъдат внимателно анализирани и да се избягват занапред.

Не копирайте конкурентите си

Грешна тактика е използването на тактиките и стратегиите на конкуренцията, дори ако Ви се струва, че те са много успешни. По-удачно би било да се възползвате от техните стратегически анализи и посока на действие.

Насърчаване на комуникации

Всяка реклама, PR и промоция, които са неефективни трябва да се преустановят. Редно е да се прегледат по-обстойно програмите за лоялност към клиенти, съвместни търговски марки и промоции.

Бъдете предвидими и логични в действията си

Промените, които правите е редно да са разумни  и за клиентите Ви, за това винаги предавайте идеите си последователно.  Направете така, че контрагентите Ви да знаят какво могат да очакват от Вас и да Ви имат доверие. В условия на криза, не залагайте на скъпи дейности и кампании като ре-брандиране, преименоване или нови продуктови линии. Бъдете открити в комуникацията с клиентите си и медиите, давайте бърз и точен отговор на въпросите им, не забравяйте, че един недоволен клиент ще доведе до много повече вреди, отколкото стотици доволни и непретенциозни такива.

Нови методи и промоции

Намерете начин да стимулирате конкретните нужди на своите клиенти, опитайте се да предвидите реакциите им, да прецените дали предложенията Ви са ясни и лесни за разбиране.

Приемете бюджет в съответствие с целите си

Не забравяйте, че няма да можете да спестите от средства за промоции, защото може да загубите позициите и клиентите си. Определяйте бюджета спрямо целите си.

Категория: Кариера и бизнес | Преглеждания: 363 | Добавено от: Max8 | Тагове: криза икономика, бизнес | Рейтинг: 5.0/1
Общо коментари: 0
Име *:
Email *:
Код *:
Търси
Календар
«  Май 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031