Искам да започна собствен бизнес. С какво да се захвана? - 20 Март 2012 - Novsvqt.bg
Петък, 09.12.2016, 01:01
Добре дошли Гост | RSS

Nov Svqt

Главна » 2012 » Март » 20 » Искам да започна собствен бизнес. С какво да се захвана?
09:15
Искам да започна собствен бизнес. С какво да се захвана?

Този въпрос се задава често. Всеки иска да е господар на себе си, но не прецен ява подводните камъни и разочарованието идва.

Следващите редове са за начинаещите. Ако все още не сте избрали с какво да се занимавате и ви е трудно да прецените коя дейност ще ви носи печалба и удовлетворение и ще осигурява работа за вас и ваши близки, за да се ориентирате по-добре, опитайте да си отговорите на няколко въпроса:

1. Какво умея да правя?

Помислете какво умеете да правите най-добре. Владеете ли занаят или изкуство? Например дърворезба, изобразително изкуство, грънчарство, обущарство, фризьорство и др. Имате ли някакви особено изявени способности и умения – шофирате добре, умеете да шиете, да готвите, да поправяте уреди, добър търговец сте и т.н. Не пренебрегвайте знанията и квалификацията, които вече имате. Те могат да ви послужат като добра основа за започване на собствен бизнес, с който да осигурите семейството си и да печелите добре.

Важно е честно да прецените възможностите си, за да откриете какво от това, което вие самите притежавате, ще работи най-добре за вас. Помислете и за придобиване на допълнителни знания и умения. Ако не можете да си позволите да се запишете в курсове за допълнителна квалификация – обърнете се към местното бюро по труда. Там има безплатни програми за преквалификация и чуждоезиково обучение.

2. С какво разполагам?

Основно предимство при започването на малък бизнес е собствеността, която притежавате. Това може да са:

  • свободни помещения (жилище, селскостопански постройки и др.;

  • земя;

  • животни;

  • машини и техническо оборудване;

  • транспортни средства;

  • друга собственост.


Много важен фактор, на който може да разчитате, е семейството, близки или приятели, с които да направите общ бизнес. Тяхната квалификация, умения, идеи и опит могат да допълват вашите в едно успешно сътрудничество.

Помислете и за всички контакти, които имате с хора с различни професии. Могат ли да ви бъдат полезни, да ви подпомогнат в началото или да ви дадат идеи?

3. Какви възможности ми дава регионът, в който живея?

След като прецените всичко, с което разполагате и с което можете сами да си помогнете, проучете възможностите, които ви предоставя мястото, където живеете. Например:

  • традиционно развити дейности в региона – промишлена дейност, селско стопанство, занаяти, услуги;

  • подходящи природни и климатични условия и ресурси – плодордна почва, климат, подходящ за отглеждане на определена култура;

  • инфраструктура на населеното място – проучете развитието на търговската мрежа, транспортните услуги, банковото обслужване в региона;

  • местни програми, насочени към развитие на малкия и средния бизнес. Потърсете във вашата община или местното бюро по труда информация за различните програми на местно равнище, насочени към новостартиращи фирми. Голяма част от тях предлагат безплатни консултации, нисколихвени кредити, обучение;

  • възможности за наемане на работна ръка- проучете дали във вашия регион има достатъчно квалифицирани и трудоспособни хора, които да наемете или чиито услуги да използвате в бизнеса си;

  • развитието на частния бизнес в съответния регион – има ли във вашия регион много частни фирми и с какво се занимават. Наличието на добре развит частен бизнес означава, че има условия и потенциал за развитие на региона. Това е предимство при започването на малък бизнес;

  • традициите на местните хора – за да се ориентирате по-добре и да се предпазите от грешки, обърнете внимание и на това, какво традиционно харесват хората от вашия регион, на какво се противопоставят (какво не биха приели).

4. Какво се търси на пазара? Какво мога да предложа аз?

След като сте направили импровизирано проучване на възможностите, които предлага вашият регион, помислете как това, което вие знаете или умеете, може да се развие като бизнес на местния пазар. Насочете вниманието си към потребностите и нуждите на хората.

  • Можете да се насочите към продукт или услуга, които липсват или недостигат на вашия пазар, но хората биха ги купували (например компютърен и Интернет клуб, видеотека);

  • Можете също така да подобрите качеството на продукт или услуга, които вече присъстват на пазара (например нарязан и опакован хляб);

  • Успешна тактика е и да заложите на продукт, който вече се предлага на пазара, но при по-добри условия за потребителите (кафене с климатик за по-голямо удобство на посетителите).

    Когато решите какво ще предлагате на пазара, трябва да помислите и за цената на вашия продукт или услуга. При определяне на цената обърнете внимание на няколко фактора. Тя трябва:

  • да покрива разходите, които правите за производството на вашия продукт или предлагането на дадена услуга, но освен това трябва да ви носи и печалба;
  • да е съобразена с това, което потребителите могат да си позволят; v да е съобразена с цените на конкурентите (ако има такива).

5 Какво искам да постигна?

Вече знаете с какво ще се занимавате и сте решили да направите собствена фирма. Това обаче е само началото. Предстои ви да започнете да планирате дейността и целите си. Това означава да определите какво искате да постигнете в краткосрочен (до една година) и дългосрочен период след стартирането на дейността си. Помислете как ще развиете услугата или продукта, който предлагате – качество, цена, реклама, дистрибуция. Планирате ли да разширите бизнеса си с услуга или продукт, който допълва основната ви дейност?

В първата година след започването на дейността си трябва да насочите вниманието си основно към разходите, които правите. Ако планирате добре разходите си и се стараете да постигате добър баланс между разходи и приходи, по-бързо ще започнете да печелите.

В дългосрочен план трябва да планирате как да разширите дейността си и да увеличите размера на продажбите. Това може да стане, като вложите средства (собствени или от заем) в ново оборудване, наемане на повече персонал, повишаване на качеството на предлаганите стоки или услуги, започване на дейност, допълваща основната, както и чрез реклама и различни форми за популяризиране на фирмата.

Започвате бизнес? Още няколко полезни съвета за Вас.

Предприемачеството е изкуство за намирането на печеливши решения на проблемите. Успешен предприемач е този, който е успял да идентифицира проблема и да намери решение преди това да е направил някой друг. Ако се замислите за стартирането на собствен бизнес, обърнете внимание върху посочените от нас 4 важни неща, които ще Ви помогнат да стартирате успешно.

1. Търсете потребност и начин на нейното удовлетворение

Преди време служителят на IBM Росс Перо забелязал, че клиентите, купуващи компютри, имат потребност от обработка на данните. Той веднага обърнал вниманието на своите ръководители върху този факт и е предложил да се организира, за клиентите на фирмата, услуга по обработка на данните.

Шефовете на IBM изобщо не са обърнали внимание върху тази идея на своя служител. Перо, обаче, не се е отказал и е организирал бизнес, основан на собствената си идея. Какъв е резултатът? По-късно той е продал бизнеса си за 2,8 млрд. долара. Не е зле, нали?

2. Търсете решение на някакъв разпространен проблем

Едно секретарка в една малка фирма е имала типичен проблем – в печатните текстове са се срещали грешки, които много трудно са се поправяли. След като никой не е успял да предложи решение на този проблем, жената го е решила за себе си сама – тя е измислила Liquid Paper – специална хартия, позволяваща да се изправят грешките.

Първоначално служителката е използвала уникалната хартия само за личните си нужди, но след време славата на "вълшебната” хартия се е разпространила из цялата фирма и дори в съседните офиси. Всеки е искал да притежава решението на проблема с печатните грешки.

Първооткривателката на хартията, насърчена от популярността на своето изобретение, се е обърнала към IBM с предложение да им продаде технологията на изработката на Liquid Paper. Но, в IBM не са проявили интерес към този проект и госпожата е решила да започне собствен бизнес. Какъв е резултатът? Нейната фирма след време е била продадена на компанията Gillette за 47 млн. долара.

3. Търсете начин да подобрите съществуващ продукт или услуга

Търсете начини да направите някакъв продукт или услуга по-привлекателни за потребителите. Можете, да направите някакъв продукт по-бърз, по-лек, по-евтин, да подобрите обслужването, да го пригодите за използването от определена група потребители и т.н.

Кеммонс Уилсон навреме е забелязал, че хората, които пътешестват със своите семейства трудно намират хотели, подходящи за престой на семейства с деца. Уилсон е направил цяла верига наистина семейни хотели – Holiday Inns. Те все още са едни от най-добрите хотели в света, предлагащи удобства за цялото семейство.

Грижете се за потребностите на своите клиенти, за разрешаването на техните проблеми. Трябва непрекъснато да забелязвате затрудненията на своите клиенти и да мислите, с какво бихте могли да направите живота им по-добър. Компаниите функциониращи на този принцип са винаги успешни.

4. Инвестирайте усилия в своя бизнес

В първоначалният етап, със сигурност, няма да разполагате с големи финансови средства. Ще Ви се налага да влагате повече собствени усилия и време, за да компенсирате недостатъка на парите. Не е лесно изцяло да се отдадете на бизнеса си, но положените от Вас усилия по време на старта, ще Ви се върнат стократно.

Успех!

Категория: Кариера и бизнес | Преглеждания: 867 | Добавено от: Max8 | Рейтинг: 5.0/1
Общо коментари: 1
1  
If you're looking to buy these atrilces make it way easier.

Име *:
Email *:
Код *:
Търси
Календар
«  Март 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031